x تبلیغات
راه اندازی آشپزخانه صنعتی

کاربرد دستگاه های خمیر گیر

 

اگر شما هم قصد خرید کباب پز گازی را دارید اما از خوب یا بد بودن آن اطلاعاتی ندارید باید درباره کباب پز گازی به شما بگوییم که با توجه به سبک زندگی امروزی و خانه های آپارتمانی یکی از بهترین تجهیزات برای طبخ و آماده سازی انواع کباب بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان کباب پزهای گازی هستند. اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می کنید و فضای بالکن منزلتان محدود است میتوانید از کوچکترین کباب پز گازی استفاده نمایید چرا که کباب پز گازی در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شود.

چرا کباب پز گازی دود میکند ؟

از جمله مهم ترین مزایای استفاده از کباب پز گازی میتوان به سرعت بالای آماده سازی کباب، پخت یکنواخت کباب، قابلیت تنظیم حرارت و شستشوی آسان اشاره کرد. از آن جایی که کباب پز گازی یکی از بدون دود می باشد طبخ کباب بدین وسیله در آپارتمان ها طرفداران زیادی دارد.

شما میتوانید با تنظیم شعله کباب پز گازی به راحتی میزان حرارت را کم یا زیاد نمایید، استفاده از این کباب پز مزایای فراوانی دارد یکی از مضرات کباب پز گازی یا شاید تنها مشکل آن مصرف گاز شهری می باشد.

طرز استفاده از کباب پز گازی ایستاده یا طریقه استفاده از کباب پز گازی بسیار ساده می باشد این نوع از کباب پزها نیاز به گاز شهری داشته و البته بیشتر آن ها با کپسول های گاز مایع نیز کار می کنند. بعد از اتصال گاز شهری به کباب پز میتوان توسط دکمه ی تعبیه شده بر روی دستگاه و با کمک فندک یا کبریت آن را روشن کرد.

راهنمای خرید خمیر گیر

انواع دستگاه خمیر گیر  به منظور ورز دادن و مخلوط کردن خمیر انواع نان و کیک استفاده می شود. علاوه بر این برای مخلوط کردن گوشت یا تهیه ی خامه نیز میتوان از دستگاه خمیرگیر استفاده کرد.

اگر به دنبال خرید بهترین مارک خمیر گیر خانگی یا صنعتی هستید لازم است بدانید این دستگاه از یک دیگ یا پاتیل و همزن یا چنگک ساخته شده است. خمیرگیر ها در انواع مختلف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی ساخته و عرضه می شوند. همچنین ظرفیت این خمیرگیر ها بین ۵ تا ۲۴۰ کیلوگرم می باشد. جنس این محصول باید از استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی باشد. برق مصرفی دستگاه خمیرگیر به دو صورت تک فاز یا برق صنعتی است.

 

عملکرد انواع دستگاه اسلایسر صنعتی

استفاده از دستگاه اسلایسر صنعتی بسیار ساده می باشد تنها کافی است میوه ی مورد نظر را در بخش ورودی دستگاه قرار دهید و سپس با استفاده از اهرم دستگاه و وارد آوردن فشار به اهرم، میوه ها به اندازه های مساوی برش داده می شوند.

انواع دستگاه اسلایسر صنعتی

انواع دستگاه اسلایسر را می توان به دسته های ذیل تقسیم کرد:

  • دستگاه اسلایسر دستی
  • اسلایسر اهرمی
  • دستگاه اسلایسر برقی

 

 

انواع میزکار فریزر دار

 

این میز ابعادی به طول 150، عرض 80 و ارتفاع 85 سانتیمتری دارد، رویه ی این میز از جنس استیل بوده و به همین جهت میتوان از آن برای خردکردن، تخته کاری و به طور کلی آماده سازی غذا استفاده کرد.

از میز کار زیر یخچال 150 سانت میتوان در رستوران، فست فود، کترینگ، تهیه غذا و… استفاده کرد، وجود یخچال در بخش پایین این میز کار سبب میشود آشپز بتواند مواد اولیه را در یخچال و در نزدیک ترین بخش به خود نگه داری کند.

نمای این محصول از جنس استیل روکش دار خش دار می باشد، همچنین در ساخت این محصول از دستگیره های خارجی توکار استفاده شده است که با کمک مگنت های دوبلی که بر روی درب قرار گرفته است به راحتی میتوان درب را باز و بست کرد.

برق مصرفی میز کار زیر یخچالی برق تک فاز شهری بوده که البته میتوان آن را برای استفاده در کشور های دیگر نیز آماده کرد. پایه های این محصول ثابت بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد به طوری که میتوان ارتفاع پایه ها را 2 تا 3 سانتیمتر افزایش یا کاهش داد. البته پایه های محصول را میتوان در صورت درخواست مشتری به صورت چرخ دار نیز تعبیه کرد.

در بغل دو درب یخچال صنعتی بخشی به نام موتورخانه قرار دارد، در این محصول یک ترموستات دیجیتالی قابل تنظیم قرار گرفته است که میتوان به صورت دستی و با توجه به میزان برودت مورد نیاز دما را کاهش یا افزایش داد.

این محصول دارای موتور باکیفیتی بوده که برودت و سرمای کافی را برای نگه داری مواد خوراکی با حفظ کیفیت آن ها فراهم می کند، در ساخت میز کار از بهترین موتور های موجود در بازار از جمله موتور هایتک، سابکول، سیبریا، تایوانی یا دانفوس استفاده شده است.

میز کار زیر فریزری 150 سانت

میز کار زیر فریزری صندوقی ابعادی به طول 150، عرض 80 و ارتفاع 85 سانتیمتر دارد. مزیت این محصول نسبت به دیگر محصولات مشابه داشتن انباری در بخش بالای موتور خانه میباشد به نحوی که در بالای موتور خانه بخشی در نظر گرفته شده است تا آشپز بتواند از آن به عنوان انباری برای قرار دادن تجهیزات خود استفاده کند این بخش توسط یک درب مگنتی که به سهولت باز و بست میشود قابل دسترسی می باشد.

به دلیل کاربرد های متنوع این محصول میتوان از آن در محیط هایی که فضای کمی دارند استفاده کرد علاوه بر این خرید آن مقرون به صرفه میباشد چرا که با خرید یک محصول میتوان از آن استفاده های متنوعی کرد.

نمای این میز کار از استیل خش دار بوده که با تعبیه ی درب مگنتی دوبل میتوان به سهولت درب فریزر را باز و بست کرد. همان طور که اشاره شد از این محصول میتوان در فست فود، رستوران، کترینگ، قصابی و… استفاده کرد.

در ساخت این میز کار از موتوری قدرتمند و با کیفیت استفاده شده است موتور تعبیه شده در این محصول از برند هایی همچون هایتک، سابکول، دانفوس یا دورین استفاده شده است.

این میز کار دارای کندانسور مسی بوده که با کمک لوله های مسی برودت و سرمای مورد نیاز برای حفظ مواد غذایی در بخش فریزر تامین خواهد شد، همچنین این محصول دارای یک ترموستات دستی بوده که میتوان با کمک آن متناسب با برودت مورد نیاز دما را افزایش یا کاهش داد.

برق مصرفی این میز کار برق تک فاز شهری بوده که در ایران به راحتی قابل استفاده میباشد و میتوان آن را برای استفاده در خارج از کشور و با برق دیگر کشور ها نیز آماده کرد.

فریزر زیر گریلی 3 درب

فریزر زیر گریلی 3 درب دارای ابعادی به طول 190، عرض 80 و ارتفاع 60 سانتیمتر می باشد. در ساخت این میز ارتفاع به گونه ای در نظر گرفته شده است که با قرار دادن گریل روغنی، گریل ذغالی یا اجاق گاز رومیزی ارتفاع به 100 سانتیمتر میرسد و آشپز میتواند به سهولت غذا را طبخ نماید.

این محصول دارای فریزری با 3 درب مگنتی لولایی به همراه دستگیره های مخفی طرح فرانسوی می باشد. تعبیه ی فریزر در زیر این میز سبب میشود آشپز به سهولت بتواند برگر و مواد غذایی را از فریزر خارج کرده و بر روی گریل آماده کند.

نمای بیرونی فریزر زیر گریلی از جنس استیل روکش دار خش دار و نمای داخلی از جنس ورق گالوانیزه میباشد که میتوان بر طبق نظر و درخواست مشتری برای نمای داخلی از ورق استیل استفاده کرد. همچنین کلاف این محصول از جنس قوطی آهن 40*40 می باشد.

منبع: کیچن سنتر

معرفی میزکار داروسازی

 

این میز به صورت لبه دار ساخته شده است و میتوان به راحتی و بدون نگرانی از افتادن وسایل آن را در کنار دیوار قرار داد، نکته ی مهم در ساخت این محصول این است که میز کار داروسازی از کلاف استیل ساخته شده و کاملا بهداشتی می باشد، این میز از ۴ عدد کلاف استیل ۲۰۱ به ابعاد ۴۰*۴۰ ساخته شده و جنس رویه ی آن از استیل روکش دار می باشد.

پایه های میز کار داروسازی از جنس پروفیل استیل ۲۰*۲۰ بوده و برای استحکام میز در وسط آن طبقه ای قرار گرفته است البته این طبقه به گونه ای ساخته شده است که در زیر و روی آن میتوان جعبه و لوازم مورد نیاز را قرار داد.

معرفی میز پلی اتیلن چرخ دار

این میز با طول ۲۰۰، عرض ۶۰ و ارتفاع ۸۵ سانتیمتر با رویه ای از جنس پلی اتیلن با ضخامت ۴ سانتیمتری ساخته شده است، کلاف اصلی این میز از جنس استیل بوده و دارای ۴ پایه از جنس پروفیل استیل ۴۰*۴۰ میباشد علاوه بر این توسط ۴ عدد پروفیل ۲۰*۲۰ در وسط کار به صورت پاتراکی استحکام میز بالا رفته و محصول قادر به تحمل وزن بالایی خواهد بود.

این میز به دلیل اینکه کاملا بهداشتی میباشد قابل استفاده در قصابی ها، رستوران، کترینگ، سوپر پروتئین ها و هایپر مارکت ها است.

در ساخت میز پلی اتیلن پایه ها به صورت چرخ دار و متحرک در نظر گرفته شده است برای همین به سادگی میتوان آن را برای نظافت و شست و شوی جابه جا کرد.

معرفی گریل روغنی و ذغالی

این فر با ابعادی به طول ۱۳۰ در عرض ۶۰ سانتیمتر تولید و عرضه می شود، در ساخت این محصول برای سهولت در پخت و طبخ انواع غذا، یک عدد سنگ چدنی گریل روغنی به ابعاد ۵۴*۴۰ سانتیمتر و ۶ عدد گریل ذغالی طرح خارجی apw به ابعاد ۴۰*۶۰ سانتیمتر در نظر گرفته شده است.

نکته ای که در این فر برگر وجود دارد استحکام و دوام بالای محصول میباشد که در ساخت پایه های آن از ۴ عدد قوطی پروفیل استیل ۴۰*۴۰ استفاده شده، در پایین این فر یک ورق استیل یا گالوانیزه که جنس آن به دلخواه مشتری تعیین میشود قرار گرفته است وجود این طبقه سبب میشود تا آشپز بتواند تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را در نزدیک ترین فاصله به خودش و فر قرار دهد.

لازم به ذکر است فر برگر روغنی و ذغالی دارای هود و شیشه نمیباشد و در صورت نیاز میتوان از هود استیل سیار برای آن استفاده کرد علاوه بر این از این فر برگر بیش تر در ساندویچی های سیار استفاده خواهد شد.

منبع: ابتکار استیل

راه اندازی جگرکی

 

همان طور که اشاره شد سبزیجات بعد از شست و شو آب فراوانی به خود جذب میکنند و استفاده از سبزی برای تهیه ی غذا با آب جذب شده سبب کاهش کیفیت غذای طبخ شده خواهد شد برای همین استفاده از سبزی خشک کن میتواند رطوبت موجود در سبزی را به سرعت خارج کرده و سبزیجات را آماده ی خرد شدن یا طبخ غذا نماید.

این دستگاه در مدل های مختلف ۱٫۵ اسب، ۲ اسب و ۳ اسب تولید و عرضه می شود، مدل ۱٫۵ است قادر به خشک کردن ۲۰۰ کیلوگرم سبزی در ساعت، مدل ۲ اسب ۳۰۰ کیلوگرم و مدل ۳ اسب ۴۰۰ کیلوگرم در ساعت را دارد.

طول سبزی خشک کن صنعتی ۱۱۰،عرض آن ۷۰ و ارتفاع ۱۰۰ سانتیمتر را دارد، این دستگاه با برق ۲۲۰ ولت شهری کار می کند، همچنین به کمک کلید ۱–۰ که در دستگاه تعبیه شده است میتوان آن را خاموش یا روشن کرد.

از سبزی خشک کن میتوان در سبزی فروشی ها، تالار ها، هتل ها، رستوران ها و به طور کلی آشپزخانه های صنعتی برای خشک کردن حجم بالایی از سبزیجات استفاده کرد.

دهنه ی ورودی دستگاه ۳۵ سانتیمتر می باشد و یک عدد تفلون ۳ سانتیمتری بر روی دستگاه قرار گرفته است، داخل دستگاه از جنس ورق استیل براق بوده که کاملا بهداشتی بوده و مورد تایید وزارت بهداشت نیز می باشد،  به درخواست مشتری میتوان بر روی این محصول کنتاکتور برق (Contacteur) و تایمر قرار داد با این کار آشپز میتواند هر زمان دلخواهی که تمایل دارد دستگاه شروع به خشک کردن کند را تنظیم کرده و در آن زمان دستگاه به صورت اتوماتیک کار خشک کردن سبزی را انجام می دهد.

راهنمای خرید تجهیزات جگرکی

پیش از راه اندازی جگرکی در یکی از نقاط شهر، باید به این بیاندیشید که چه فاکتورهایی باعث رضایت مشتریانتان می شود. به این دلیل که اگر خدمات شما موجب جلب رضایت مشتریان شود، باعث میشود بار ها و بار ها برای میل کردن جگر های کبابی خوش طعم و بهداشتی که شما برایشان آماده میکنید به جگرکی شما سر بزنند. بنابراین مهم ترین سیاست کاری شما باید راضی نگه داشتن مشتریان باشد. یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در کیفیت خدمت رسانی شما تاثیر گذار است، کیفیت تجهیزاتی است که از آنها استفاده می کنید.

ابتکار برندی است که در حوزه تولید تجهیزات انواع آشپزخانه صنعتی همچون جگرکی نامی آشنا و خوش آوازه است که خوش نامی خود را بیش از همه مدیون محترم شمردن و در نظر گرفتن تمامی نیاز های مشتریان خود میداند. یکی از اصلی ترین خواسته ای که مشتریان عزیز ابتکار استیل دارند این است که با کیفیت ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار دهند. به همین دلیل این برند تمامی تلاش خود را جهت ارائه محصولات با دوام و کیفیت بسیار بالا که توسط ماشین آلات و فناوری های روز دنیا ساخته میشوند به کار بسته است. ابتکار استیل میکوشد تا جایی که ممکن است سفارشات را به سرعت به دست مشتریان برساند. اما این تنها یک وعده نیست. زیرا ابتکار استیل از تمامی امکانات موجود همچون ماشین آلات و دانش و تجربه متخصصین خود مدد میگیرد تا کیفیتی درخور مشتریان را در کمترین زمان ممکن به آنان ارائه نماید.

ویژگی های راه اندازی تالار پذیرایی

  • مکان مناسبی را برای راه اندازی تالار در نظر بگیرید
  • ظرفیت تالار باید برای قشر متفاوتی از جامعه را دربر گیرد.
  • فضای زیادی برای پارکینگ در نظر بگیرد.
  • میز و صندلی و البته روکش میز ها بسیار شیک و متناسب با فضای تالار باشد.
  • از دکوراسیونی جدید بهره مند باشد.

 

منبع: ابتکار استیل

انواع تاپینگ صنعتی

 

این یخچال دارای ابعادی به طول 120 و عرض 75 سانتیمتر میباشد ارتفاع این یخچال از زمین 150 سانتیمتر است. در ساخت این یخچال صنعتی از موتور ¾ تایلندی استفاده شده است که 12 ماه گارانتی نیز دارد. یخچال آکواریومی با برق تک فاز شهری کار میکند و دارای 3 طبقه ی شیشه ای می باشد، فاصله ی طبقات شیشه ای از هم 17 سانتیمتر بوده و فاصله ی کف سینی تا اولین شیشه نیز 22 سانتیمتر می باشد.

طبقه ی بالای یخچال دارای ابعادی به طول 97 و عرض 65 در ارتفاع 89 سانتیمتر است.

نمای جلویی یخچال با ورق استیل طلایی رنگ پوشیده شده است، این یخچال به صورت چرخ دار ساخته شده و برای اینکه چرخ ها بتوانند وزن سنگین یخچال را تحمل کنند از چرخ های مخصوص یخچال که دوام و کیفیت بالایی نیز دارد استفاده شده است.

یخچال نوشابه ای انباری دار

یخچال نوشابه ای 2 متری، دارای نمای شیشه ای و پشت بسته می باشد، این یخچال دارای انباری در بخش پایین بوده و ابعادی به طول 80 و عرض 70 سانتیمتر دارد، ارتفاع این یخچال با در نظر گرفتن تاج 230 سانتیمتر و بدون تاج 2 متر می باشد.

از این یخچال میتوان در کسب و کار های مختلف برای قرار دادن مواد اولیه، نوشیدنی ها و… استفاده کرد.

درب بالایی این یخچال صنعتی نمای شیشه ای داشته اما قسمت انباری بدون نمای شیشه ای ساخته شده است و برای قرار دادن مواد خوراکی که میخواهید در معرض دید مشتری نباشد مناسب خواهد بود، ابعاد درب بالا 59*113 سانتیمتر و ابعاد درب پایین 45*59 سانتیمتر می باشد.

در ساخت یخچال نوشابه ای انباری دار از موتور 3/1 هایتک استفاده شده است، این یخچال دارای 3 طبقه ی شیشه ای با ضخامت 10 میلی متر بوده که استحکام لازم برای قرار دادن مواد خوراکی سنگین را دارد.

یخچال انباری دار 2 متری دارای کندانسور دستی و تنظیم کننده ی دمای دیجیتالی میباشد و از چند رادیاتور مسی تشکیل شده که برودت و سرمای مطلوب یخچال را تامین می کنند، یک عدد رادیاتور مسی 4 لوله 60 سانتی در سقف، 2 عدد رادیاتور 16 لوله 40 سانتی در سمت راست و چپ و یک عدد رادیاتور 6 تک 60 سانتیمتری در بخش انباری تعبیه شده است.

تاپینگ پیتزا 8 لگنه یخچال دار با رف

این تاپینگ دارای 8 عدد لگن بن ماری می باشد که برای تفکیک انواع سالاد، ترشی، خیارشور، گوجه فرنگی، قارچ، کالباس، پنیر و… میتوان از آن استفاده کرد، این تاپینگ دارای نمای استیل خش دار بوده و برای ساخت آن از موتور قوی چینی یا آلمانی استفاده شده است، لازم به ذکر است موتور دستگاه دارای یک سال گارانتی می باشد.

همان طور که اشاره شد این تاپینگ صنعتی دارای یخچالی در بخش پایین می باشد که آشپز میتواند برای قرار دادن مواد غذایی که احتمال فاسد شدن دارند از این یخچال استفاده نماید، دو درب مگنتی با دستگیره های مخفی در بخش یخچال طراحی شده است که به راحتی میتوان درب ها را باز و بست کرد، طول تاپینگ 8 لگنه 150 ، عرض آن 80 و ارتفاع 85 سانتیمتری دارد.

این تاپینگ با برق شهری 220 ولت کار می کند، استفاده از نمای استیل باعث شده نظافت و شست و شوی تاپینگ به سادگی انجام شده و همچنین این وسیله مورد تایید وزارت بهداشت نیز باشد. همچنین در قسمت جلویی دستگاه بخشی طراحی شده است که میتوانید به راحتی استیکر یا لوگوی کسب و کار خود را در آن بخش نصب نمایید.

تاپینگ یخچال دار 150 سانت

تاپینگ یخچال دار با ابعادی به طول 150، عرض 70 و ارتفاع 85 سانتیمتر تولید می شود، این تاپینگ قابلیت قرارگیری 8 عدد لگن بن ماری 3/1 را دارد، در بخش جلویی تاپینگ یخچال دار، یک میز کوچک به عرض 30 تا 35 سانتیمتر قرار دارد.

از این تاپینگ صنعتی میتوان برای قرار دادن و تفکیک انواع مواد غذایی از جمله خیارشور، سالاد، گوجه، خیار، کالباس، زیتون، ترشی و… استفاده کرد، از تاپینگ یخچال دار معمولا در رستوران، فست فود، ساندویچی، سلف سرویس، لبنیاتی ها و… استفاده می شود.

منبع: کیچن سنتر

تجهیزات ساندویچی ارزان

 

برای شروع و راه اندازی ساندویچی شما باید:

  • یک طرح استراتژی شامل نقد و بررسی ویژگی های رقبا و همچنین برآورد هزینه، سود، گردش مالی و… داشته باشید.
  • به طراحی دکوراسیون ساندویچی از تابلو های داخلی و بیرونی گرفته تا متریال بکار رفته در آنها خود بپردازید.
  • تجهیزات آشپزخانه ساندویچی خود را تهیه کنید(، فر اغذیه، تاپینگ و … )
  • به طراحی منو بپردازید و آموزش دستور غذا و برند های تهیه مواد اولیه و قیمت های نهایی هر غذا را برآورد کنید.
  • به تامین و آموزش پرسنل فست فود بپردازید.
  • برندینگ، بازاریابی و تبلیغات ساندویچی خود را آغاز کنید و برای اینکار باید به جمع آوری داده ها و آمار های داخلی و خارجی بپردازید.
  • به ارائه خدمات پشتیبانی از ساندویچی خود بپردازید.

فر پیتزا صنعتی و انواع آن

فر پیتزا در نوع صنعتی با فر های خانگی تفاوت های اساسی دارد. توان و کیفت بالا، ظرفیت کارکرد و گنجایش زیاد از جمله مهم ترین تفاوت های فر پیتزا صنعتی با فر های پیتزا خانگی می باشد. این فر انواع مختلفی دارد که آشپز باید با توجه به حجم پیتزای تولیدی، بودجه و متراژ آشپزخانه اقدام به خریداری آن نماید. در ادامه به معرفی انواع فر و تفاوت فر پیتزا ریلی و صندوقی خواهیم پرداخت.

  • فر پیتزا ریلی ، تونلی یا نواری
  • صندوقی یا کتابی
  • صندوقی دو طبقه
  • آونی
  • گردون

فر پیتزا صندوقی

فر پیتزا گازی صندوقی از جمله ارزان ترین فر های پیتزا بوده و برای افرادی که تصمیم دارند با بودجه ی کم کسب و کار تازه ای شروع کنند مناسب می باشد.

این فر ها در نوع دو طبقه و ایستاده نیز تولید شده که ظرفیت های مختلفی داشته و ابعاد آن نیز متنوع می باشد، در ساخت فر صندوقی جهت هدر رفتن انرژی از عایق بندی مناسبی استفاده شده است و همین امر سبب کاهش مصرف انرژی نیز خواهد شد، جنس بدنه ی فر، استیل خش دار می باشد. علاوه بر این از آجر های نسوز در کف این تنور و ورق گالوانیزه برای بدنه ی داخلی آن استفاده شده است.

به طور کلی خریداری این نوع فر برای آن دسته از افرادی که میخواهند با هزینه ای اندک فست فود یا کافی شاپ با منویی از انواع پیتزا راه اندازی کنند مناسب می باشد.

معرفی تنور پیتزا ایتالیایی دو طبقه

 ابعادی به طول ۹۶، عرض ۸۷ و ارتفاع ۷۴ سانتیمتر را دارد، دهنه ی ورودی هر طبقه از روی آجر تا بالای سقف ۲۰ سانتیمتر میباشد و عرض دهنه ۷۵ سانتیمتر است.

در هر طبقه از این فر میتوان به صورت همزمان ۹ عدد بشقاب پیتزا ایتالیایی را قرار داد ظرفیت کل این تنور ۱۸ بشقاب پیتزا می باشد، بر روی این فر میتوان ترموستات و درجه نصب کرد، همچنین این تنور قابلیت اتصال به گاز شهری یا کپسول را دارد.

نمای تنور پیتزا ایتالیایی از جنس ورق استیل روکش دار و شاسی کشی آن از کلاف آهن می باشد، ۲ عدد دستگیره ی چپقی در سمت راست این تنور نصب شده است که به کمک آن ها میتوان به راحتی درب دستگاه را باز و بست کرد. حرارت از شعله و از طریق آجر های نسوز که در کف این فر پیتزا قرار گرفته است سبب پخت مناسب و یکنواخت پیتزا خواهد شد، عایق بندی این تنور به گونه ای است که از اتلاف حرارت و گرما به صورت کامل جلوگیری می شود، از این فر میتوان در فست فود، رستوران، ساندویچی، کافی شاپ و… استفاده کرد، این تنور پیتزا در محیط هایی که فضای کمی در اختیار دارند بسیار مناسب می باشد.

انواع سرخ کن های صنعتی بر اساس کاربرد

سرخ کن ها بر حسب نوع کاربردشان به انواع ذیل تقسیم می شوند:

  • سرخ کن صنعتی
  • سرخ کن نیمه صنعتی
  • سرخ کن خانگی

معمولا سرخ کن های صنعتی را میتوان به انواع ذیل تقسیم کرد:

  • سرخ کن های رومیزی
  • سرخ کن های کابین دار ساده
  • سرخ کن های کابین دار با سیستم روغن و پمپ
  • سرخ کن با سیستم فیلتر و پمپ روغن

 

منبع: ابتکار استیل

فریزر و آبسردکن صنعتی ارزان

آبسردکن های صنعتی بر اساس ظرفیت و ابعاد به انواع مختلفی تقسیم می شوند، ظرفیت آبسردکن ها به حجم منبع  و شیرهای دستگاه بستگی دارد، آن دسته از آبسردکن های صنعتی که در محیط های پر رفت و آمد استفاده می شوند باید دارای منبع تحت فشار باشند تا بتوانند به اندازه ی کافی آب را خنک نگه دارند، مخزن تحت فشار به این معنا است که با خارج کردن یک لیوان آب از آبسردکن، به صورت اتوماتیک به همان اندازه آب وارد دستگاه می شود. و افراد می توانند همیشه به کمک دستگاه آب خنک مصرف کنند.

آن دسته از آبسردکن های صنعتی که دارای منبع تحت فشار هستند نیاز به کمپرسور قدرتمند تری داشته و قطعا قیمت  بالاترین نیز دارند. علاوه بر این با افزایش تعداد شیرهای دستگاه منبع آبسردکن نیز بزرگ تر و هزینه ی آن نیز افزایش خواهد داشت.

نکات مهم در زمان خرید آبسردکن

·         جنس بدنه

·         حجم مخزن

·         تعداد شیر

·         قدرت کمپرسور

·         دارا بودن مخزن تحت فشار

·         ابعاد دستگاه

·         ظرفیت دستگاه

آبسردکن 4 شیر استیل

آبسردکن 4 شیر استیل دارای ابعادی به طول 70، عرض 50 و ارتفاع 133 سانتیمتر می باشد، ظرفیت این دستگاه 51 لیتر بوده و در ساخت آن از موتور با کیفیت با قدرت ½ ، کندانسور آلومینیومی و فن مسی استفاده شده است.

نمای این آبسردکن از جنس استیل روکش دار 430 و جنس مخزن آن از استیل ضد زنگ 304 نگیر می باشد.

این آبسردکن مجهز به یک عدد فلوتر (شناور) میباشد به همین دلیل زمانی که منبع تا یک حدی خالی شود آب دوباره از طریق لوله ها وارد منبع می شود، این آبسردکن 4 شیر استیل را میتوان در مکان های صنعتی، تعمیرگاه ها، مساجد، هیئت ها، سالن های ورزشی، مدارس، دانشگاه، بهشت زهرا و… استفاده کرد.

در یک سمت این آبسردکن پره های استیل به همراه هواکش استیل تعبیه شده است چرا که کندانسور و موتور به دلیل کارکرد طولانی مدت داغ شده و میسوزد این هواکش مانع از داغ شدن و وارد شدن فشار به این بخش خواهد شد.

فریزر صنعتی چیست؟

فریزرهای صنعتی برای استفاده در موارد صنعتی تولید می شوند، این دستگاه با فریز و منجمد کردن انواع مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و… مانع از فاسد شدن آن ها در محیط های مختلف می شود. فریزر صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلف و به صورت تک درب یا چند درب تولید می شوند.

از فریزرهای صنعتی برای نگه داری طولانی مدت مواد غذایی استفاده می شود، معمولا بسته به نوع مواد خوراکی می توان درجه ی انجماد فریزر را تنظیم کرد.

انواع فریزر صنعتی

فریزرهای صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و عرضه می شوند. فریزر صنعتی به انواع ذیل تقسیم می شود:

فریزر صنعتی ایستاده

فریزرهای صنعتی دارای بیش ترین مقدار ارتفاع بوده و در عرض های مختلفی عرضه می شوند، این فریزرها به صورت تک درب یا چند درب تولید شده و با فراهم کردن دمای پایین تر از صفر مانع از خراب شدن مواد غذایی خواهند شد.

مراحل راه اندازی آبمیوه فروشی

 

اگر به جوانان شهر نگاه کنید مطمئنا میبینید که اکثر آنها اوقات بیکاری خود را همراه با دوستانشان در کافی شاپ ها سپری میکنند در واقع این روز ها کافی شاپ ها نسخه امروزی قهوه خانه ها به حساب می آید و افراد ۲۰ الی ۴۰ ساله به این مکان ها میروند. طبق این تعریف مطمئنا این فکر به ذهنتان خطور کرده که راه اندازی کافی شاپ شاید سود خوبی را به همراه داشته باشد. باید بدانید که واقعا این مسئله صدق می کند. اگر در نظر دارید که دست به انجام این کار بزنید ادامه این مقاله میتواند به شما کمک کند.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

·         انتخاب مکان خوب

یکی از مهمترین فاکتوری که در حین راه اندازی کافی شاپ میتواند شما را به نتیجه برساند انتخاب مکان خوب می باشد. پس از انتخاب مکان اهمیت به اسم، لوگو و البته سایر المان های بصری میتواند نقش بسیار زیادی داشته باشد.

·         فضای کافی شاپ را دلنشین کنید

این کار میتواند با پخش موسیقی شروع شود. اغلب توصیه میشود که از موسیقی های بی کلام استفاده شود اما موسیقی های زنده این روز ها طرفداران بسیار زیادی دارد.

نکاتی برای راه اندازی آبمیوه فروشی

برای اینکه بتوانید چنین مکانی را راه اندازی کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • یافتن مکانی مناسب و پررفت و آمد خصوصا در نزدیکی پارک ها
  • اخذ مجوز های لازم از وزارت بهداشت و اداره استاندارد
  • تهیه مواد اولیه باکیفیت
  • تهیه تجهیزات لازم برای راه اندازی
  • برای جذب مشتری به سراغ منو های جذاب بروید.
  • بازاریابی مناسب از طریق اینترنت و ارائه پیشنهادات عالی و البته هیجان انگیز برای مشتریان

تفاوت آبمیوه گیری دستی با آبمیوه گیری صنعتی

همان طور که میدانید آبمیوه گیری های صنعتی به لحاظ نوع کاربردشان که در محیط های بزرگ استفاده میشوند نسبت به نوع خانگی از موتور با قدرت بالاتری تولید شده است و میتوانند مدت زمان بیش تر و حجم بالاتری از میوه ها را آبگیری کنند به طور کلی بازدهی و ظرفیت نوع صنعتی این محصول بسیار بالا می باشد، یکی دیگر از تفاوت های مهم  آبمیوه گیری دستی با صنعتی در جنس بدنه میباشد چرا که بدنه ی این محصول در نوع صنعتی بسیار مقاوم تر بوده و میتواند وزن و حجم بالا را تحمل کرده و قوی تر عمل کند، توان و قدرت بالای آبمیوه گیری های صنعتی از دیگر تفاوت های آن با نوع خانگی می باشد، علاوه بر این نوع صنعتی این دستگاه با توجه به حجم و ظرفیت بالا در مدل های متفاوتی بر حسب ظرفیت مخزن در بازار وجود دارد.

یکی از مهم ترین ویژگی آبمیوه گیری های صنعتی با استفاده از دستگاه های آبمیوه گیری صنعتی میتوانید حجم بالایی از میوه را در مدت زمان کمتری بدون دخالت نیروی انسانی آبگیری کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید.

انواع دستگاه آبمیوه گیری صنعتی

دستگاه های آبمیوه گیری با توجه به نوع میوه ای که میتوانند آبگیری کنند انواع مختلف و عملکرد های متفاوتی دارند، البته معمولا از یک دستگاه آبمیوه گیری میتوان برای آبگیری میوه های مشابه نیز استفاده کرد به طور مثال در صورت داشتن دستگاه آب هویج گیری صنعتی میتوانید با آن آب سیب و یا کرفس را بگیرید.

تجهیزات پخت کباب (2)

 

نمیشود در عرصه رستوران داری وارد شوید و به انواع تجهیزات مورد لزوم خود مجهز نگردید، امروزه به علت مشغله کاری افراد ترجیح میدهند سهم بیشتری از وعده های غذایی خود را از رستوران ها تهیه کنند، اما در این میان مطمئناً گزینه ای را انتخاب خواهند کرد که کیفیت، سرعت و دقت بیشتری را در تهیه غذا های خود منظور میدارند و به علت گستردگی مراکز طبخ غذا با اولین خرید تصمیم میگیرند که به آن مرکز وفادار بمانند یا آن را برای همیشه ترک کرده و گزینۀ دیگری را جایگزین نمایند، در این میان مرکزی که به خرید تجهیزات رستوران خود اهمیت بیشتری داده و غذایی مشتری پسند تر تهیه نموده باشد، پیروزی را تا حد زیادی از آن خود خواهد نمود، شاید خرید این تجهیزات خصوصاً برای افرادی که در همان بدو شروع کار هستند هزینه هنگفتی به نظر برسد، اما در طول مدت کوتاهی با کسب مشتری پر تعداد و بازگشت سرمایه شان متوجه می شوند، خرید تجهیزاتی مرغوب و کار آمد در واقع صرف هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری پر سود و یک آینده نگری و درایت کارساز است.

برند ابتکار استیل سال هاست که توانسته با تجهیزات بسیاری از رستوران ها در سطح کشور برای شکوفایی و بالندگی آنها گام های مؤثری بردارد، به کارگیری متخصصان مختلف در زمینه هایی چون ساخت، طراحی، ایده پردازی، تعمیرات، مشاوره و…باعث شده مشتریان در پورسه خرید تا راه اندازی رستوران خود احساس نگرانی و دغدغه نداشته و در تمامی مراحل کار متخصصان این مجموعه را مانند دوستان شفیق و همراهانی همیشگی احساس نمایند و در این صورت نگرانی شکست و انتخاب های نادرست و صرف هزینه های اضافی و ناکارآمد را از خود برهانند، به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات صنعتی توسط شرکت ابتکار استیل در تهیه تجهیزات آشپزخانه باعث شده نتوان برای این محصولات کوچکترین نقصی را بر شمرد و در میان انواع مشابه خارجی آن را برتر و یا هم ردیف قرار نداد.

معرفی فر ویترینی ایستاده 12 طبقه

همان طور که اشاره شد از این فر میتوان به جهت گرم و تازه نگه داشتن انواع خوراکی ها و قرار دادن آن ها در معرض دید مشتری استفاده کرد، گرمای مورد نیاز برای این فر ویترینی از ۲ طریق گاز و برق تامین می شود.

اگر فر ویترینی به وسیله ی برق کار کند در پایین آن یک عدد فن دمنده قرار داده میشود که قادر است گرما و باد را سیرکوله (گرداندن و گردش حرارت در داخل فر) کرده و هوای داخل گرمخانه را با به گردش در آوردن به صورت یکنواخت در تمامی طبقات فر توزیع کند.

این فر دارای ۱۲ طبقه بوده و ابعادی به طول ۶۰ ، عرض ۶۰ و ارتفاع ۱۸۰ سانتیمتر را دارد، فر ویترینی به صورت ایستاده و به شکل مکعب مستطیل ساخته شده و به دلیل سهولت در جابه جایی دارای ۴ عدد چرخ میباشد که میتوان این چرخ ها را به صورت قفل دار یا بدون قفل تعبیه کرد.

این فر دارای یک عدد ترموستات به صورت ولومی است، همچنین این فر ویترینی دارای یک عدد سنسور تشخیص دما نیز می باشد.

۴ طرف این فر دارای شیشه بوده و به همین جهت خوراکی هایی که در داخل آن قرار می گیرند در معرض دید مشتری هستند، همچنین یک طرف این فر دارای درب لولایی مگنتی میباشد که به سادگی باز و بست خواهد شد.

وجود شیشه های ضخیم در ۴ طرف دستگاه سبب میشود که گرما از آن خارج نشده و مواد غذایی گرم و تازه بمانند، فاصله ی طبقات این فر ۱۲-۱۳ سانتیمتر میباشد و به راحتی میتوان طبقات را به صورت کشویی از جای خود خارج کرد این موضوع باعث میشود که بتوان با خارج کردن برخی از طبقات فاصله ی آن ها را از یکدیگر بیشتر کرد.

منبع: تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابتکار استیل

تجهیزات پخت کباب (1)

 

فر کباب دونر رومیزی در ابعادی به طول ۸۰ ، عرض ۵۰ و ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر ساخته شده است، این وسیله به صورت رومیزی بوده و دارای ۱ عدد سیخ ۸۰ سانتی متری است این سیخ قابلیت تحمل ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم گوشت را دارا می باشد، با روشن کردن دستگاه و چرخش موتور، گوشت بر روی سیخ به صورت دورانی چرخیده و کاملا پخته خواهد شد.

نمای این فر از جنس استیل بوده و دارای ۲ عدد شعله به ابعاد ۲۲*۱۲٫۵ سانتی متر است که توسط ۲ عدد شیر گاز استاندارد که به صورت مجزا بر روی دستگاه قرار گرفته، می توان درجه حرارت شعله های سرامیکی را به دلخواه کم یا زیاد کرد، یک عدد چدنی ریخته گری شده ی ضخیم به ابعاد ۵۰*۳۳ نیز در جلوی فر کباب دونر رومیزی قرار گرفته است.

از دستگاه کباب ترکی تک سیخ رومیزی می توان در رستوران، فست فود، کافی شاپ و به طور کلی فضاهای کوچک استفاده کرد، علاوه بر این فر کباب دونر رومیزی قابلیت اتصال به گاز شهری و یا کپسول را نیز دارد و توسط آرمیچر و دکمه ی خاموش و روشنی که بر روی دستگاه تعبیه شده است می توان به سهولت از این دستگاه استفاده کرد.

کباب پز های تابشی کشویی و سالامندری نوعی از کباب پز های بدون دود هستند که با حرارت غیر مستقیم انواع کباب، ماهی، استیک و حتی همبرگر را طبخ می نماید. برای استفاده از این کباب پز کافیست درب کشویی آن را باز کرده و کباب ها را داخل کباب پز قرار دهید. بعد از بستن درب کشویی، بازتاب حرارت از طریق سرامیک های موجود در کباب پز از سمت بالا به کباب ها برخورد کرده و باعث پخت آن خواهد شد.

بنابراین باید توجه داشته باشید که حرارت تنها از سمت بالا به کباب برخورد خواهد داشت. برای سهولت کار با این کباب پز جرقه زن هم روی بدنه آن تعبیه شده که در صورت تمایل مشتری میتواند در هر دو طرف دستگاه قرار بگیرد.

دستگاه کباب پز تابشی سالاماندری 8 سیخ

در نوع سالامندری کباب پز تابشی کشویی، با استفاده از جک های موجود روی دستگاه کباب ها به شکل پله‌ای به سرامیک ها که منبع تابش حرارت هستند نزدیک تر شده و در نتیجه برشته تر خواهند شد؛ که در صورت نیاز امکان حرکت معکوس نیز قطعا وجود دارد.

کباب پز تابشی کشویی و سالاماندری به کباب پز بدون دود معروف است. به این خاطر که به صورت غیر مستقیم به کبابها حرارت می دهد به همین خاطر برخلاف طبخ کباب به روش سنتی دود و آلودگی زیادی تولید نخواهد کرد. همین نکته این دستگاه را برای محل های بسته آپارتمانی مناسب می کند. این دسته از کباب پز ها فضای خیلی کمی را هم به خود اختصاص میدهند و مصرف گاز نسبتا پایینی هم دارند. برای کار با کباب پز تابشی کشویی فقط باید درب کشو مانند آن باز کنید و سیخ های کباب آماده شده را در محل مناسب قرار دهید. در قسمت بالای سیخ های کباب سرامیک هایی وجود دارند که با داغ شدن آنها حرارت به گوشت ها تابیده شده و موجب پخت کامل و  مغز پخت شدن آنها می شود.

اگر خودتان به تنهایی مشغول آماده سازی کباب ها باشید حتما برایتان دشوار است که از کبریت استفاده کنید. برای رفع این مشکل روی بدنه کباب پز جرقه زن تعبیه شده که کار شعله ور کردن کباب پز با استفاده از گاز شهری و کپسولی را انجام می دهد. در بعضی مدل های این نوع در دو سمت بدنه جرقه زن دیده می شود.

دستگاه سالاماندر تابشی ۱۲ سیخ یک کباب پز رومیزی است که در رستوران های کوچک و حتی منازل میتواند بسیار پرکاربرد باشد. ابعاد دقیق این دستگاه ۹۵*۴۸*۸۵ سانتی متر است و در طول مدت یک ساعت ۲٫۸ متر مکعب گاز شهری یا کپسولی مصرف می کند. علت نام گذاری این مدل به این دلیل است که همزمان میتوانید ۱۲ سیخ را در کباب پز قرار دهید اما با گذشت مدت زمان یک ساعته میتوانید ۲۲۰ سیخ کباب مغز پخت را آماده کنید. اما توجه داشته باشید که طول کباب هایی که در این دستگاه قرار می گیرند باید تا ۳۵ سانتی متر باشد.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 صفحه بعد