فر کباب دونر رومیزی در ابعادی به طول ۸۰ ، عرض ۵۰ و ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر ساخته شده است، این وسیله به صورت رومیزی بوده و دارای ۱ عدد سیخ ۸۰ سانتی متری است این سیخ قابلیت تحمل ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم گوشت را دارا می باشد، با روشن کردن دستگاه و چرخش موتور، گوشت بر روی سیخ به صورت دورانی چرخیده و کاملا پخته خواهد شد.

نمای این فر از جنس استیل بوده و دارای ۲ عدد شعله به ابعاد ۲۲*۱۲٫۵ سانتی متر است که توسط ۲ عدد شیر گاز استاندارد که به صورت مجزا بر روی دستگاه قرار گرفته، می توان درجه حرارت شعله های سرامیکی را به دلخواه کم یا زیاد کرد، یک عدد چدنی ریخته گری شده ی ضخیم به ابعاد ۵۰*۳۳ نیز در جلوی فر کباب دونر رومیزی قرار گرفته است.

از دستگاه کباب ترکی تک سیخ رومیزی می توان در رستوران، فست فود، کافی شاپ و به طور کلی فضاهای کوچک استفاده کرد، علاوه بر این فر کباب دونر رومیزی قابلیت اتصال به گاز شهری و یا کپسول را نیز دارد و توسط آرمیچر و دکمه ی خاموش و روشنی که بر روی دستگاه تعبیه شده است می توان به سهولت از این دستگاه استفاده کرد.

کباب پز های تابشی کشویی و سالامندری نوعی از کباب پز های بدون دود هستند که با حرارت غیر مستقیم انواع کباب، ماهی، استیک و حتی همبرگر را طبخ می نماید. برای استفاده از این کباب پز کافیست درب کشویی آن را باز کرده و کباب ها را داخل کباب پز قرار دهید. بعد از بستن درب کشویی، بازتاب حرارت از طریق سرامیک های موجود در کباب پز از سمت بالا به کباب ها برخورد کرده و باعث پخت آن خواهد شد.

بنابراین باید توجه داشته باشید که حرارت تنها از سمت بالا به کباب برخورد خواهد داشت. برای سهولت کار با این کباب پز جرقه زن هم روی بدنه آن تعبیه شده که در صورت تمایل مشتری میتواند در هر دو طرف دستگاه قرار بگیرد.

دستگاه کباب پز تابشی سالاماندری 8 سیخ

در نوع سالامندری کباب پز تابشی کشویی، با استفاده از جک های موجود روی دستگاه کباب ها به شکل پله‌ای به سرامیک ها که منبع تابش حرارت هستند نزدیک تر شده و در نتیجه برشته تر خواهند شد؛ که در صورت نیاز امکان حرکت معکوس نیز قطعا وجود دارد.

کباب پز تابشی کشویی و سالاماندری به کباب پز بدون دود معروف است. به این خاطر که به صورت غیر مستقیم به کبابها حرارت می دهد به همین خاطر برخلاف طبخ کباب به روش سنتی دود و آلودگی زیادی تولید نخواهد کرد. همین نکته این دستگاه را برای محل های بسته آپارتمانی مناسب می کند. این دسته از کباب پز ها فضای خیلی کمی را هم به خود اختصاص میدهند و مصرف گاز نسبتا پایینی هم دارند. برای کار با کباب پز تابشی کشویی فقط باید درب کشو مانند آن باز کنید و سیخ های کباب آماده شده را در محل مناسب قرار دهید. در قسمت بالای سیخ های کباب سرامیک هایی وجود دارند که با داغ شدن آنها حرارت به گوشت ها تابیده شده و موجب پخت کامل و  مغز پخت شدن آنها می شود.

اگر خودتان به تنهایی مشغول آماده سازی کباب ها باشید حتما برایتان دشوار است که از کبریت استفاده کنید. برای رفع این مشکل روی بدنه کباب پز جرقه زن تعبیه شده که کار شعله ور کردن کباب پز با استفاده از گاز شهری و کپسولی را انجام می دهد. در بعضی مدل های این نوع در دو سمت بدنه جرقه زن دیده می شود.

دستگاه سالاماندر تابشی ۱۲ سیخ یک کباب پز رومیزی است که در رستوران های کوچک و حتی منازل میتواند بسیار پرکاربرد باشد. ابعاد دقیق این دستگاه ۹۵*۴۸*۸۵ سانتی متر است و در طول مدت یک ساعت ۲٫۸ متر مکعب گاز شهری یا کپسولی مصرف می کند. علت نام گذاری این مدل به این دلیل است که همزمان میتوانید ۱۲ سیخ را در کباب پز قرار دهید اما با گذشت مدت زمان یک ساعته میتوانید ۲۲۰ سیخ کباب مغز پخت را آماده کنید. اما توجه داشته باشید که طول کباب هایی که در این دستگاه قرار می گیرند باید تا ۳۵ سانتی متر باشد.